Cilj projekta je proširiti interes i znanja gimnazijalaca na području umjetnosti i muzejskih djelatnosti, te upoznavanje s kulturnom baštinom. Ovakav oblik rada učenicima približava instituciju muzeja a posebno zainteresiranim učenicima dodatno proširuje znanja o likovnosti i umjetnosti.
Naša škola je ove godine obnovila suradnju na projektu, postali smo dio tima koji čine Klasična gimnazija iz Zagreba, Druga gimnazija Varaždin, Srednja škola Valpovo, Gimnazija Vladimira Nazora iz Zadra, XVI. Gimnazija iz Zagreba, I. Gimnazija iz Osijeka, IV. gimnazija “Marko Marulić” iz Splita, Gimnazija Dubrovnik i Prva riječka hrvatska gimnazija.
U projektu sudjeluju skupine od troje učenika s mentorom, svaka skupina u dogovoru s muzejskom savjetnicom Ivanom Rončević Elezović istražuje i obrađuje zadanu aktualnu temu iz nacionalne moderne povijesti umjetnosti. U zadnjoj fazi učenici se okupljaju u prostoru Muzeja i završno svim sudionicima projekta interaktivno predstavljaju rezultate svojih istraživanja kroz usmena izlaganja, prezentacije i kreativnu likovnu radionicu za vršnjake iz drugih škola.
Program ovogodišnjeg projekta realiziran je 12. prosinca u atraktivnom prostoru Muzeja okruženog blagdanskim ozračjem kroz cjelodnevnu aktivnost vezanu za središnju temu „Manirizam u hrvatskoj umjetnosti 20. i 21. stoljeća“.
Naše učenice četvrtih razreda Klara Crčić ( 4.f), Tereza Turić ( 4.g) i Eva Bosančić(4.g) imale su zadatak istražiti podtemu Maniristički moment modernističkog u ekspresionizmu. Nakon višetjednog pripremanja pojedinačno su predstavile svaka svoj dio istraživanja svim sudionicima i zajedno provele pohvaljenu radionicu Igra sa sjenama koju su realizirale s ostalim učenicima uključenima u projekt.
Nakon timskih prezentacija svi učenici su u pratnji svojih profesora / mentora razgledali izložbu Manirizam u hrvatskoj umjetnosti 20. i 21. stoljeća, uz stručno vodstvo povjesničarke umjetnosti i likovne kritičarke Ive Körbler, autorice koncepcije i postava izložbe .
Također smo imali priliku vidjeti retrospektivnu izložbu vizualnog umjetnika, likovnog kritičara i teoretičara Željka Kipkea pod nazivom Od Ritma do Palače uništenja, kroz koju nas je provela Lorena Šimić kustosica pripravnica.
Raznovrsnost tematskih pristupa, odlična organizacija, kreativnost u izlaganju i međusobnom prenošenju znanja učinili su da je i ove godine ideja projekta u cijelosti zaživjela.
Posebno nam je drago da smo i mi tome doprinijeli.
Voditeljica projekta u našoj školi
Mihaela Gelemanović Pracaić
Ostale fotografije možete pogledati na projekt 10 škola 10 umjetnika fotografije.