DSD – Deutsches Sprachdiplom


DSD je kratica za Deutsches Sprachdiplom (njemačka jezična diploma), a obuhvaća četverogodišnje besplatno dopunsko obrazovanje srednjoškolaca iz njemačkog jezika, nakon kojega polaznici polažu poseban ispit. Certifikat o položenom DSD-programu učenicima omogućuje vrijedne povlastice: pri upisu na fakulteta germanistike u Republici Hrvatskoj kandidati dobivaju dodatne bodove, dok se na fakultete u zemljama njemačkog govornog područja u Europskoj uniji kandidati s položenim DSD-programom mogu izravno upisati, bez polaganja dvosemestralnog njemačkog jezika.
U Hrvatskoj se provodi u suradnji Ministarstva znanosti i obrazovanja RH i s Ministarstvom prosvjete SR Njemačke. U Gimnaziji M.A.Reljkovića, Vinkovci DSD-program je započet školske godine 2003./2004.
Pismeni dio ispita polaže se na temelju strogih kriterija koji važe za provedbu DSD-programa u cijelome svijetu, a ocjenjuje se u Kölnu. Usmeni dio završnog ispita kandidati polažu pred mješovitim njemačko – hrvatskim stručnim povjerenstvom, a ukupni rezultati se objavljuju u travnju.
Posebnu ulogu u programu DSD-a ima i potpisivanje Povelje o partnerstvu gradova, kojom se gradonačelnici Kenzingena i Vinkovaca, između ostaloga, obvezuju posebnu pažnju posvetiti mladima i učenju njemačkoga jezika. Kako bi motivirali mlade i sačuvali uspomenu na nekadašnjeg dogradonačelnika Kenzingena, koji je umro 10.08.2004., samo dan prije okončanja biciklističkog pothvata Kenzingen – Vinkovci, Gradsko vijeće Kenzingena je osnovalo Zakladu Herbert Emmenecker koja će svake godine nagrađivati najboljeg polaznika DSD-programa u Gimnaziji Vinkovci dvotjednim boravkom i stručnim usavršavanjem u Kenzingenu.

1. razred
Ella Hasel, 1.c
Voliš njemački jezik? Želiš jezičnu diplomu? Onda je DSD prava opcija za tebe!
Upisati ga mogu učenici svih smjerova gimnazije; opće, prirodoslovno matematičke i jezične. Jednom tjedno po dva sata se družiš s ostalim učenicima u tvojoj generaciji i ljubaznim profesoricama, učeći njemački jezik kroz kreativne listiće, inovativne projekte i debate. Iako ti ocjene iz DSD-a ulaze u cjelokupan prosjek, ne moraš se brinuti – bitno je da budeš redovan, odrađuješ zadatke i domaće zadaće, te se trudiš poboljšati svoje znanje.
Naši susreti obično započinju razgovorom o današnjem vremenu, našem raspoloženju i obavezama u školi. Nakon toga analiziramo i čitajući provjeravamo domaću zadaću, dok profesorica priprema potreban materijal za današnji sat.
Jedna od prednosti ove fakultativne nastave jest što bez formalnosti učimo, na jednostavan i pristupačan način. Lako i brzo možeš razumjeti gradivo. Profesorice se uvijek maksimalno trude pojasniti i najteže gradivo, a onda gramatiku uvježbavamo kroz primjere iz svakodnevice, dok vokabular razvijamo kroz otvoren razgovor o popularnim temama. Često radimo u grupama, izrađujući prezentacije i plakate ili pripremajući argumente za debatu, te samim time usavršavamo društvene odnose i komunikaciju na njemačkom jeziku. I, naravno, kada se osjećamo nesigurno ili se ne znamo na pravilan način izraziti – koristimo školske rječnike, pronalazeći sinonime!
Ovdje se snalaze svi učenici, bez obzira na godine učenja njemačkog jezika, stoga pozivamo i tebe da se pridružiš veselim DSD-ovcima! Bez problema ćeš riješiti sve potrebne ispite, a čak ćeš se i pripremiti za redovnu nastavu njemačkog jezika – jer, profesorice vjeruju u tebe! A i mi! Upiši DSD, jer ćeš tako postati siguran u svoje znanje njemačkog jezika!

2. razred
Poštovani učenici, polaznici nastave DSD-a pozivaju vas da im se pridružite! Nastava DSD-a može vam iznimno pomoći u stjecanju novih znanja i napredovanju u njemačkome jeziku. Na DSD-u ćete istraživati države njemačkoga govornoga područja. Kroz različite zanimljive videozapise, časopise i internetske materijale naučiti ćete puno o jeziku, tradiciji i kulturu, bez da se osjećate preopterećeno. Tu su i mogućnosti sudjelovanja u različitim kampovima, projektima i naravno, mogućnost polaganja i priprema za A2/B1 i B2/C1 jezičnu diplomu. Ukoliko smatrate da biste htjeli napredovati u njemačkome jeziku i istovremeno proširiti znanja o različitim kulturama i običajima – upišite DSD!

3. razred
Dorja Dujmić, 3.e
Kad sam se upisivala u Gimnaziju htjela sam upisati pojačanu matematiku, a to je program koji u redovnoj nastavi nema sate njemačkog. Dugo sam se dvoumila oko tog smjera baš zbog nedostatka njemačkog, koji je bio moj prvi strani jezik. Znala sam da bi mi bilo jako žao odustati od njega nakon 8 godina što sam ga učila u osnovnoj. Tada sad saznala da Gimnazija M. A. Reljkovića nudi DSD koji mi omogućuje da učim njemački izvan redovne nastave. Tako sam uspjela upisati smjer koji želim i nastaviti učiti svoj prvi strani jezik.
Ana Blažević, 3.f
Pohađam DSD nastavu kao fakultativni predmet zbog želje za iskustvom razmjene učenika, odnosno putovanjem u Njemačku ukoliko to mjere dopuste. Motivira me ljubav prema njemačkom jeziku te želja za potencijalnim studiranjem istoga. Sviđa mi se što je atmosfera na satu istovremeno produktivna i opuštena. Budući da smo relativno mala grupa, smatram da je lakše ostvariti veću verbalnu komunikaciju s profesorom nego što je to moguće na redovnim satima njemačkog jezika, što znatno doprinosi oslobađanju straha od vođenja razgovora na stranome jeziku. Osim toga, učim i kako timski surađivati, što će mi uvelike doprinijeti u budućem zanimanju. Velika prednost pohađanja DSD nastave je i dobivanje diploma koje ne vrijede samo u Hrvatskoj već i u drugim državama.
Antea Brletić, 3.d
Idem na DSD zato što mi otvara mogućnost za daljnje poslovanje u inozemstvu. Također, mogu bolje upoznati druge države i otkriti kakve sve ideje za budućnost Njemačka ima. Uz sve to, obitelj mi već duže vremena ljetuje tamo i jako su zadovoljni cjelokupnom organizacijom pa možda jednom to postane moje mjesto stanovanja. Idem na DSD zato što mogu posjetiti mjesta koja nemam priliku vidjeti bez određenog stupnja znanja njemačkog jezika i zato što me bolje pripremi za redovnu nastavu u gimnaziji.
Klara Crčić, 3.f
Moj glavni motivator za pohađanje DSD-a jest ljubav prema njemačkoj povijesti. Atmosfera na satovima je izrazito poticajna. Nastava je praktična jer se učenje odvija na aktualnim i zanimljivim primjerima. Uz to nastava DSD-a znatno olakšava studiranje u zemljama njemačkog govornog područja. Mogućnost učenja njemačkog jezika putem razmjena s izvornim govornicima jezika, upoznavanje kulture i državnog sustava smatram zanimljivom i poučnom.
Borna Mandek, 3.e
Razlog zašto idem na DSD je taj što želim znati više. Ne znam gdje će me život u budućnosti odvesti, pa zašto ne znati više? Shvatio sam da jezici mogu otvoriti jako puno vrata u svijetu i da su granice sve manje. Što se tiče DSD-a, odlična je prilika da podignem svoje znanje iz njemačkog jezika. Uz sve to sati, DSD-a su jako opuštajući i dosta naučimo o njemačkom i puno drugih stvari. Na ovim satima se ne treba stresirati, samo dolaziti, učiti i zabaviti se.
Sunčica Pavić, 3.f
Učenje njemačkog i pohađanje DSD-a daje nam mogućnost obrazovanja u stranim državama te njihovo upoznavanje. Imamo priliku zaposliti se u državama njemačkog govornog područja. Osim što nam nudi takav napredak, obogaćuje nas kao osobe te pomoću znanja novog jezika možemo stvarati nova prijateljstva i poznanstva. „Koliko jezika znaš, toliko vrijediš!“
Karla Panenić, 3.b
Idem na DSD jer otvara mnoge mogućnosti pri zapošljavanju zato što se nakon druge i četvrte godine piše ispit i time polažemo određeni stupanj (A razina, B razina, C razina). Pružena nam je velika prilika jer je u potpunosti besplatno i podučavanje, ali i ispiti. Jedan od razloga zašto sam krenula na DSD je to što često idu na razmjene i putuju (nažalost, zbog korone smo bili spriječeni). Na DSD-u se ne uči samo njemački jezik, nego i kultura te se bolje upoznajemo s načinom života u zemljama u kojim prevladava njemački jezik. Po meni, DSD je odlično iskustvo za one koji vole njemački i žele naučiti više.

4. razred
Ana Stjepić, 4.a
Osobno, smatram da me nastava DSD-a savršeno pripremila za državnu maturu iz njemačkoga jezika, ali i otvorila mnoga vrata u daljnjem školovanju. Polaganjem ispita DSD II i stjecanjem diplome Konferencije ministara kulture Savezne Republike Njemačke, omogućen mi je upis preddiplomskog studija matematike u Njemačkoj, te trotjedna praksa u njemačkom gradiću Kenzingenu, partnerskom gradu Vinkovaca.