Naše putovanje počelo je 13. prosinca 2023. godine dugim putovanjem, kratkim noćenjem u Freiburgu i isplaniranim danom u Europskom parlamentu 15. prosinca. Nakon brzog prijema, provjere i uvodnoga pozdrava R. Metsole, predsjednice Parlamenta uslijedio je govor kvestorice Parlamenta Fabienne Keller koja je objasnila da je bila među prvim ženama koja se uključila u politiku i kako nije bilo jednostavno raditi takav posao jer se on većinom pripisivo muškarcima, ali upornošću i istinskom željom uklopila se u posao. Odgovarala je na brojna pitanja, a najzanimljivije je bio način na koji je htjela mlade ljude povezati i upoznati s politikom te napomena da sami kroje svoj život i način života u državi, da moraju izaći na izbore jer je važno da sami donosu odluke o tome kako će živjeti.
Drugi gost bio je Stefan Krauss, voditelj akcijske jedinice za ljudska prava u Europskom parlamentu koji je navodio direktna ljudski prava i primjere kako se izboriti za njihovo poštivanje. Nakon toga učenici su se odmorili, te su imali glavni dio tj. debatu na temu migracija i Schengena. Bili su podijeljeni u nekoliko skupina koje su označene različitom bojom narukvica koje su pokazivale kojoj skupini pripadaju. Argumenti koje su učenici govorili bili su zanimljivi, snažni i poticali su na razmišljanje. Također se pokazalo koliko su neke osobe zainteresirane za određene probleme koje muče čovječanstvo te dali do znanja da se ne treba bojati budućnosti jer postoje ljudi koji se pripremaju da učine naš život ugodnijim, ljepšim i sigurnijim.
Za vrijeme učeničke debate profesori su imali svoj interaktivni kviz znanja o EU sastavljen tako da su pitanja i odgovori bili na sva 24 jezika EU. U drugom dijelu debate su priključeni učenicima. Nakon završetka programa, imali smo kratki obilazak Strasbourga i u večernjim satima smo krenuli prema Vinkovcima. Ne krijemo svoje oduševljenje i sigurni smo da smo napravili puno za našu školu, grad, županiju i državu. Biti mali, a u središtu Strasbourga u ključnoj instituciji EU je velika promocija našega rada koji će sigurno prepoznavati i naredne generacije. O tome kako su učenici doživjeli ovo putovanje, pročitajte u nastavku.
‘Sve je započelo jednim videom na društvenoj mreži TikTok. Bez tog videa sad vam ne bih mogla pričati o našem putu u Strasbourg, o obilasku Freiburga i o tome kako smo bili u Europskom parlamentu te na dan postali parlamentarci.‘, S.V., 4.b
‘ Dobiti priliku na natječaju za mlade putem društvenih mreža za posjet EP u Strasbourgu zvuči zanimljivo i uistinu je. Živjeti pod uvjetima odluka 705 zastupnika Europskog parlamenta i predočiti si to uživo kako iste nastaju, kako funkcionira prosječan dan zastupnika te debate u kojima se odluke donose prava je prilika da se osjeti visoka razina profesionalnosti, ozbiljnosti toga posla. Bila je to prilika da se vidi kako funkcionira svijet političara te da se razmotri je li možda to put kojim netko želi ići.’ J. J., 4.g
‘Nisam mogla ni zamisliti da ću jednog dana zajedno sa svojim prijateljima imati priliku posjetiti parlament u Strasbourgu. Sjećam se kako smo pričali o učenicima prošlih generacija i njihovim putovanjima. Dugo smo željeli otići tamo! Bez obzira na dug put aktivno smo slušali i sudjelovali u svakom dijelu pažljivo isplaniranog programa kao i znatiželjno šetali ulicama adventa. Za ovaj put možemo zahvaliti prilici za sudjelovanje u projektu, našoj ideji, trudu i profesoricama koje su nas podržavale u realizaciji!’, M.P., 4.b
‘Tamo sam iskusila jedan radni dan zastupnika EP. Sviđa mi se organiziranost jer niti u jednom trenutku nismo ništa čekali. Najviše mi se svidjela debata jer smo mogli razmijeniti svoja mišljenja s ostalim vršnjacima, a zanimljivo je bilo i glasanje jer se za manje od minute na ekranu pokažu rezultati glasanja.’ A.P., 4.a
‘Predstavljen je i problem nejednakosti žena te su neki od nas, podijelili svoja iskustva. Jako je bilo zanimljivo slušati drugačija gledišta i razmišljanja, a s nekima se poistovjetiti. Svim učenicima preporučujem da se uključe u ovakve projekte jer nikad ne znate kakvo iskustvo vas može čekati kasnije u životu’ I.M., 4.b
‘ Ovo putovanje ću pamtiti jer je za neke od nas ovo zadnje školsko putovanje koje ćemo dugo pamtiti. Sudjelovali smo u simuliranoj debati o ljudskim pravima i slobodnom kretanju ljudi, robe, usluga i informacija. Nakon nje u meni se stvorio novi osjećaj poštovanja prema svima koji tamo rade i bore se za naše interese jer to nije jednostavno. Iz parlamenta smo otišli s novim informacija i saznanjima te sam zahvalna na tome jer sam kao mlada osoba imala priliku iz prve ruke vidjeti kako Europska unija funkcionira na zabavan i interaktivan način.’ D. J., 4.b
‘Zajedničkim trudom i radom, uspjeli smo osvojiti dvodnevno putovanje u Francusku kako bismo obišli Europski parlament u Strasbourgu. Unatoč tome što je put bio naporan, isplatio se. Bilo je to zadnje moguće putovanje s prijateljima iz škole prije odlaska na odabrane fakultete i to ga je učinilo još značajnijim i posebnijim.’ L.P., 4b
‘S obzirom na to da smo u grad došli u vrijeme adventa, bio je lijepo uređen, različitim lampicama, ukrasima, borovima, ali i skulpturama koje su upućivale na vrijeme u kojemu se nalazimo. Nakon lijepih građevina, ukrašenih ulica, ono što mi se najviše svidjelo jest gostoprimstvo i pristojnost ljudi. …Ovo je zanimljivo, poučno i djelotvorno iskustvo te meni možda i najdraže putovanje do sada koje me naučilo puno toga, ali istodobno koje me podsjetilo da sam i ja dio umreženoga svijeta i da moj glas ima vrijednost i cijenu. Htjela bih zahvaliti profesoricama što su me izabrale za ovo putovanje, te svu organizaciju i odgovornost koju su morale preuzeti na sebe zbog nas.’ I.B., 4.c
‘Ovo putovanje mi je jedno od najdražih do sada. Želim zahvaliti profesoricama i svima koji su nam omogućili ovaj put i mogućnost sudjelovanja u projektu kojeg smatram bitnim za mlade, a i za samu Europu i napredak. ‘ A.Ž., 4b
‘Strasbourg je definitivno najljepši grad u kojem sam ikad bila.’ P.O., 4.e
‘ Putovanje koje će mi ostati uspomena za cijeli život.’ J.K., 4.b
Josipa Schweizer Matić, prof. i Ines Glavaš, prof.