Sudjelovanje učenika u projektu „CARING“
U utorak, srijedu i četvrtak, 9., 10. i 11. travnja devetnaest učenika iz prvih, drugih i trećih razreda sudjelovalo je u prvoj fazi projekta „CARING – Preispitivanje društvenih i rodnih normi za smanjenje nasilja nad mladima u školi“, u kojem sudjeluje svega šest škola u Hrvatskoj, uključujući i našu, a čiji je cilj osvijestiti rodnu dimenziju nasilja nad mladima u školama i preispitati društvene i rodne norme koje promiču i održavaju rodno uvjetovano nasilje kako bi mladi bili senzibilizirani za nužne promjene i osnaženi za razvoj rješenja navedenih društvenih problema samostalnim djelovanjem.

Objavio: Ivan Švaganović

Datum objave: 16.04.2024.

Tijekom triju dana facilitatorice projekta i nastavnice Hrvatskoga jezika Marija Tikvić i Marijana Bošnjak provele su radionicu u nekoliko modula  s ciljem povećanja kapaciteta učenika za suočavanje s rodno uvjetovanim nasiljem u školi, s naglaskom na prevenciju, razvoj sigurnog i prijateljskog okruženja i osiguravanje participacije učenika, kako bi iz pasivnih primatelja postali aktivni nositelji promjene. Nakon što su se bolje upoznali, u prvom modulu pod nazivom „Razvoj sigurnog školskog okruženja“ učenici su se na kreativan način upoznali s konceptima dječjih prava i njihove zaštite te škole po mjeri djeteta, čiju su viziju i sami imali priliku izraziti. U srijedu, tijekom drugog modula pod nazivom „Društvene i rodne norme“ učenici su upoznali pojmove društvenih i rodnih normi i naučili razlikovati štetne od pozivnih normi. Osim toga, različite studije slučaja mogli su zaključiti da na njihovo ponašanje utječu njihova uvjerenja, stavovi i vrijednosti te ponašanje vršnjaka ili drugih referentnih skupina, a igrama uloga mogli su spoznati stereotipe i senzibilizirati se sa žrtvama nasilja. Također, prepoznali su i različite vrste nasilja te njihove uzroke i podržavajuće čimbenike te prodiskutirali o konceptu sigurne škole. U četvrtak tijekom posljednjeg modula „Koraci za organiziranje aktivnosti mladih“ upoznali su se s pojmom participacije djece, njihovim razinama i oblicima te etapama participativnog akcijskog istraživanja koje nam tek slijedi. Naime, u nastavku projekta učenici će uz pomoć facilitatorica osmisliti umjetničku inicijativu koja će poticati zaustavljanje rodno uvjetovanog nasilja, a uradak će, ovisno o utjecaju, imati priliku biti predstavljen i na regionalnom sastanku u Budimpešti. Budući da je projekt međunarodnoga karaktera jer sudjeluju i učenici iz drugih europskih zemalja poput Bugarske, Rumunjske, Grčke, potrebno je napomenuti da jedan od učenika, Leon Lovrinović (3. f) sudjeluje u Savjetodavnom odboru za mlade, koji se sastoji jedne djevojke i jednoga mladića iz svake zemlje članice projekta. Svrha je toga odbora redovito sastajanje s voditeljima projekta kako bi razgovarali o napretku i potvrdili metodologije rada u planiranim aktivnostima. Na kraju radionice, učenici su iznimno pozitivno evaluirali projektne aktivnosti, stoga se veselimo nastavku projektnih aktivnosti!

                                                                                                                                              Marijana Bošnjak, nastavnica