Ne tako davne 1991. godine, u najtežim danima Domovinskog rata, na poziv ljudi velikog srca, njemačkih humanitaraca Rudija Nadlera i Lucije Gnant, stanovnici njemačkog Okruga Emmendingen, među kojima i grada Kenzingena, spremno su se odazvali i iskazali svoju velikodušnost udomivši 150 djece s vinkovačkog područja, kako bi ih spasili od vihora rata. Od tada su se nizale brojne partnerske akcije društava Crvenog križa, a prije točno 30 godina, u ljeto 1994. godine, vinkovački gimnazijalci koji su dobro govorili njemački jezik uključili su se u akciju obnove Nuštra mjesec dana prevodeći, ali i fizički radeći zajedno s volonterima njemačkog Crvenog križa. Za nagradu su bili pozvani u Njemačku, što se pokazalo odličnim, a razmjene gimnazijalaca su postale redovne od 2000. godine. Tako je stvoreno veliko prijateljstvo, pa 2002. godine gradovi Kenzingen i Vinkovci potpisuju Povelju o prijateljstvu, a 2007. godine Povelju o partnerstvu, kojom se gradonačelnici obvezuju dotadašnju uzornu humanitarnu suradnju proširiti i na političkom, obrazovnom, kulturnom, gospodarskom i sportskom planu, a posebnu pažnju posvetiti njegovanju susreta mladih.
Suradnja u vidu razmjene učenika Gimnazije Kenzingen i Gimnazije Matije Antuna Reljkovića Vinkovci je nastavljena i do dana današnjeg. Učenici vinkovačke gimnazije, koji su najvećim dijelom polaznici DSD-a (Deutsches Sprachdiplom), nastave u svrhu pripreme za polaganje njemačke jezične diplome, posjetili su grad Kenzingen od 4. do 11. srpnja ove godine, kada su se dodatno educirali o njemačkoj kulturi i načinu življenja te kroz komunikaciju sa svojim njemačkim vršnjacima usavršavali svoje vještine njemačkog jezika.
Toplo i srdačno gostoprimstvo vinkovački gimnazijalci su uzvratili krajem rujna, kada je od 20. do 26. rujna bio uzvratni posjet 15 učenika Gimnazije Kenzingen. Učenike su pratili njihovi nastavnici Thyra Lenßen i Daniel Turkalj, te ravnatelj Thilo Feucht. U organizaciji i provedbi posjeta sudjelovale su nastavnice Irena Tomić i Mirna Pucelj, uz blisku suradnju s ravnateljicom Ivanom Biljan.
Njemački učenici pristigli su u petak, 20. rujna, ranom zorom u Vinkovce te su se smjestili kod svojih hrvatskih domaćina, vinkovačkih učenika koji su bili smješteni kod njih za vrijeme njihova posjeta Kenzigenu. Učenici su se istog dana upoznali s prostorom Gimnazije i samoga grada kroz igru Potraga za blagom. Kasnije istoga dana prisustvovali su i svečanom otvorenju 59. Vinkovačkih jeseni, dobivši time idealnu priliku upoznati hrvatsku kulturu, baštinu, jezik i način življenja. Subota i nedjelja bili su dani za obitelj i slobodno organizirane aktivnosti, što su neki iskoristili za aktivnosti poput plivanja i paintballa, te gledanje mimohoda folklornih skupina, zaprega i konjanika. U ponedjeljak, 23. rujna, učenici iz Kenzigena sudjelovali su na nastavi u Gimnaziji, nakon čega je uslijedio obilazak Gradskog muzeja Vinkovci i Gradske knjižnice i čitaonice Vinkovci uz stručno vodstvo. U utorak, 24. rujna, organiziran je zajednički izlet u Vukovar i Ilok. U Vukovaru učenici su posjetili Nacionalnu memorijalnu bolnicu „Dr. Juraj Njavro“, gdje su imali priliku iz prve ruke doznati više o strahotama koje su zadesile ovaj kraj devedesetih godina prošloga stoljeća. Potom je uslijedio posjet Srednjoj školi Ilok, gdje su učenike dočekali ravnatelj, Željko Prskalo, i nastavnica engleskog jezika, Cassy Prskalo, te ih proveli kroz školu, a učenici su prisustvovati i kratkoj radionici pravilne degustacije vina. Šetnjom do hotela „Dunav“ i restorana „Stari podrum“ zaokružen je ovaj izlet u najistočniji grad Slavonije. Predzadnjeg dana, u srijedu 25. rujna, učenici su posjetili Osijek, gdje su razgledavali katedralu i staru gradsku jezgru, Tvrđu.
Vinkovački učenici ispratili su svoje vršnjake i prijatelje iz Kenzigena u četvrtak, 26. rujna, kada su oni otputovali u Zagreb, gdje su se nakon razgledavanja glavnog grada uputili na aerodrom i let kući. U ovome kratkom razdoblju stvorena su nova prijateljstva, koja će zasigurno potrajati i dugo nakon povratka domovima, a učenici vinkovačke Gimnazije sa sobom su ponijeli važno životno iskustvo i spoznaju o vrijednosti učenja i poznavanja stranih jezika.
Ella Hasel, učenica 4.c razreda