Uspješno sudjelovanje naših učenika u projektu Junior engineer academy 2.0
Junior Engineer Academy 2.0 je projekt IRIM-a (Instituta za razvoj i inovativnost mladih) u kojem je dvadesetak srednjih škola opremljeno Internet of Things (IoT) opremom i 3D pisačima, te su organizirane edukacije za mentore/nastavnike. Uz pomoć stručnjaka iz IRIM-a i mentorstvo prof. Daniela Rakijašića, učenici 4.e i 4.f razreda iskoristili su doniranu opremu na razvoju vlastitih projektnih ideja.

Objavio: Ivan Švaganović

Datum objave: 17.05.2023.

Projekt je trajao dvije godine, a u prvom dijelu projekta naši su učenici napravili dva rada za projektni natječaj „Očuvanje kulturne baštine“ – „Digitalni orion“ i „Trivia kviz kutija“. Ti su radovi zauzeli 4. i 10. mjesto od ukupno 29 radova.

Tema završnog natječaja je bila slobodna, a rok za prijavu završnih radova trajao je od 2. ožujka do 3. travnja 2023. godine.

Učenici 4.f. razreda Petar Božanović, Filip Marunček i Leon Matanović napravili su „Automatska vrata za mačke“, projekt koji omogućava mački da slobodno ulazi i izlazi iz kuće ili prostora, bez potrebe za stalnim otvaranjem i zatvaranjem vrata od strane vlasnika. Ovaj projekt koristi Arduino mikrokontroler i nekoliko dodatnih komponenti kako bi se omogućilo automatsko otvaranje i zatvaranje vrata kada mačka pristupi ulazu. Njihov je rad zauzeo 6. mjesto od ukupno 23 prijavljena rada.

Tim 4.e razreda u kojem su Luka Janošić, Borna Mandek i Borna Mesić napravio je „Pametni pašnjak“, s kojim su zauzeli 12. mjesto. Pametni pašnjak je inovativni projekt koji koristi Arduino mikrokontroler i različite senzore kako bi se stvorio automatizirani sustav za upravljanje i održavanje zdravog pašnjaka. Ovaj projekt kombinira tehnologiju, senzore i podatke kako bi se osigurala optimalna ispaša puštanjem ovaca samo u određeni dio pašnjaka.

Uspješnim sudjelovanjem u projektu naša je škola osigurala trajno vlasništvo donirane opreme koja se već koristi za nove projekte.